Priemerovanie je v praxi rozdelenie veľkosti obchodnej pozície na kúpu/predaj finančného inštrumentu na viacerých cenových úrovniach v rôznych časových obdobiach.
Príklad: Investor chce zainvestovať 100-tisíc eur (1 lot) na nákup (long) menového páru EUR/USD. Aktuálna cena EUR/USD je 1,14. Investor môže investovať celú svoju sumu na nákup EUR/USD na jeho aktuálnej trhovej hodnote 1,14, alebo sa môže rozhodnúť pre priemerovanie.
Pri priemerovaní investor nevloží celý svoj vklad na kúpu EUR/USD pri aktuálnej cene, ale za aktuálnu cenu nakúpi len napríklad 1/4 svojho vkladu. To znamená že investor nakúpi EUR/USD na cenovej hodnote 1,14 o veľkosti 25-tisíc eur (1/4 z 100-tisíc eur). Cena rastie a investor zainvestuje ďalších 25-tisíc eur na cenovej hodnote EUR/USD 1,15. Ďalší 25-tisícový vklad si investor vytýči na hodnote 1,16 a posledný vklad na 1,165.
Výhoda priemerovania je rozloženie svojho zisku a tým pádom i menšia potencionálna strata, no na druhej strane i menší potencionálny zisk než v prípade investovania 100% vkladu na úrovni 1,14.